Eltelt, Istentől megáldott 20 év

Találatok: 482

Tisztelt Olvasók, Keresztyén Testvéreim!

Hálaadó Istentisztelet az elmúlt 20-évért     A Református Gyülekezet hálaadó Istentiszteletet tartott 2014. 09. 21.-én 9.00-órakor, az Igét Gulyás László Református Lelkipásztor hirdette. Az igehirdetés után a köszöntések között Takaró András Délpesti Református Esperes köszöntötte a Gyülekezetet és annak Lelkipásztorát, Kelemen Norbert Református Lelkészt. Az Esperes megemlékezett a Gyülekezet 20-évvel ezelőtti állapotáról, az azóta szemmel látható eredményekről, méltatta a közösség és a pásztor hűséges, áldozatos munkáját. Nyáregyháza Polgármestere, Mészáros Sándor is átadta ünnepi jókívánságait, a település köszöntését. A Gyülekezet Gondnoka Pércsi László és a Gyülekezet Jogi Tanácsadója a Presbitérium nevében adott hálát az Úr Istennek, valamint köszönetet mondtak a Lelkipásztornak a 20-éve tartó hűséges szolgálatáért.

A Gyülekezet ajándékaként egy új szolgálati ruhát (palástot) kapott a Lelkipásztor, valamint repülő jegyeket a Pál Apostol Missziós utazás finanszírozásaként. Az Istentisztelet második felében beszámoló következett az elmúlt húsz esztendőről. A beszámoló képi része, projektorral lett kivetítve a templom belső falára, valamint zenés kisfilmek is helyet kaptak a beszámolóban.

Az eltelt húsz év presbitériumainak fotói voltak láthatóak, a hűséges szolgatársak, azok, akik az egyház ügyét tovább vitték. A gyülekezeti házunkról láthattunk ezután fotókat, a kezdetektől napjainkig. Igazán nagy eredmény volt átköltözni, a régi, pici, húsz fő befogadására alkalmas gyülekezeti házból, a mai, korszerű, tágas, szép gyülekezeti otthonba. Sok munka, sok-sok adakozás kellett mindehhez. A gyermekmunkáról beszéltem ezután, kiemelve, hogy milyen fontos volt 18-éven keresztül Szemők Mariann munkája ezen a téren. Isten megáldotta a munkát a gyermekek között, mára már, presbiterekké váltak némelyek, ezek közül a gyerekek közül. Ifjúsági munka következett a beszámolóban, milyen nagy értéke van ma, egy ilyen méretű településen annak, hogy fiatalok értelmes elfoglaltságot találnak magunknak az Egyház keretein belül. Rendszeres filmklubok, kirándulások, nyaralások, barlangászat, vízitúra, mind-mind értékes, közösséget építő program. A Ceglédi Molnár Mária Gyermekotthonban végzett rendszeres munkát említettem meg, amely munka a testi és szellemi fogyatékos gyermekek között zajlik évek óta. Fizikális munka, a konyhán, a mosodában, varrodában, vagy éppen gyermekek sétáltatása tolókocsiban. A Gyülekezetből rendszeresen 6-8-fő érkezik ide, hogy kéthavonta segítséget nyújtson. Ilyenkor, sok-sok zsák gyermekruhával érkezünk, amelyet adományként hozunk. A Lelkipásztor missziós utazása következett, amelyről három perces kisfilm került levetítésre, amely, egy teljes film előzeteseként készült. Érdekesség, hogy a film főszereplője Zámbori Soma színművész is jelen volt az alkalmon. Az utazás vitorlás hajóval, 2013-ban Máltáról, Szicílián keresztül, az Olasz csizma megkerülésével zajlott, Pál Apostol nyomában. 2014. 10. 08.-án az utazás Athénban folytatódik a forgatási helyszínek bejárásával, Korintus, Efézus, Patmosz, Számosz, Rodosz érintésével. A beszámolóban helyet kapott a Nyári Keresztyén Ifjúsági Alapítvány munkájának a bemutatása, amely alapítvány azért jött létre Kelemenné Rigó Zsuzsanna adományából, hogy a Gyülekezet munkáját támogassa.  Megemlítésre került 2013. 12. 29.-én egy 150- idős embert étkeztető program, fiatalok nyári táborozását támogató program és egyéb más feladatok, amelyeket az alapítvány végez.  A gyülekezet, közel hatvan éve végzi fáradhatatlanul a Pótharaszti Romtemplomnál a szabadtéri Istentiszteleteket, minden év júniusának utolsó szombatján. Úrvacsorás Istentisztelet után meleg vacsorát adunk és terített asztalt, a kiérkezőknek.

A Felsőnyáregyházi Református temető rendbe lett hozva és egy séta kör lett kialakítva, ahol táblák lettek elhelyezve, jelezvén azokat a sírokat, akik a településünk életében is kiemelkedő szerepet játszottak. A Gyülekezet utazásait vettem sorba, két Görögországi utazásunk volt, először az északi részt jártuk be megmászva az Olimpos egyik csúcsát a hóhatár fölött, 3000m-felett, majd másodszor is megmásztunk egy újabb csúcsot ezen a hegyen, de tovább utaztunk egészen Athénig. Volt két Olaszországi utazásunk, Velencén, Assisin, Rómán keresztül Nápolyig, majd másodszor egészen Szicíliáig, Palermóig utaztunk. Voltunk Montenegróban, Budván 10-napot, Voltunk Horvátországban egy másik utazás során 10-napot Omisban. Voltunk Kétszer Erdélyben, kétszer Kárpátalján a Testvér Gyülekezetünknél, Mezőváriban. Voltunk Felvidéken Gömörben, nemzetközi cserkésztalálkozón egy hetet. Szó esett a templomkertünk bekerítéséről, urnafal készítésről, ami régi vágya volt közösségünknek. 1998-2002-között egy missziót folytattunk a Tiszai nagy árvizek miatt, Svájcban a lelkipásztor 10-esetben járt, onnan teherautóval ruha szállítmányt hozott a Friesenbergi Testvérgyülekezettől, majd vagy a ruhát, vagy a pénzt vittük tovább Mezőváriba, ahol 1998-ban 300-házat és 2000.-évben még több házat pusztított az árvíz.  A lelkipásztor az USA-ban járt, ott igét hirdetett, majd az ottani adományokból melyet elhozott 1200-embernek készült Kárpátalján ágy, vittünk Magyarországról ágybetétet, ágyhuzatot, lepedőt, párnahuzatot. Akkor ott 1200-ember tudott az almásládákról ágyba feküdni. A beszámolók sorában a Felsőnyáregyházi Gyülekezetrészről készült 4-perces zenés kisfilmet néztük meg, amelyen alkalmak, emberek elevenedtek meg és a templomépítés 25.-éves évfordulóján készült fotókat láthattuk. A gyermekmunkáról következett egy zenés 3-perces zenés kisfilm, majd a vízitúrák világa elevenedett meg. Sokat dolgoztak a fiatalok azért, hogy a Gyülekezetnek 11-db saját négyszemélyes indián és túra kenuja legyen, evezőkkel, mentőmellényekkel, egyéb felszerelésekkel.

A Nyáregyházi templomunk felújítási munkáiról nézhettünk egy zenés kisfilmet, amely igazán nagy jelentőségű volt kis közösségünk életében. Végezetül az Újlengyeli toronyépítésről néztünk meg egy zenés kisfilmet. Áldásmondás után a Gyülekezeti házban volt a vendég fogadás, hidegtálakkal, rétessel, süteményekkel. Az emberek boldogok voltak, beszélgettek, régi emlékeket idéztek fel. A fiatalok itt a Gyülekezeti házban adták át ajándékukat a Lelkipásztornak, köszönetként a velük töltött sok-sok emlékért. A világképünk, gyülekezeti, elektronikus újság, külön számát adták át, melyben sokan fejezték ki hálájukat és szeretetüket. Minden áldás, melyet Isten adott az elmúlt húsz évben, számba nem vehettük csak foghíjasan, de minden sikerért Istené legyen a dicsőség.